Εισαγωγή Στην Επιστήμη των Η/Υ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική του Η/Υ, Αριθμητικά Συστήματα. Λογισμικό Συστήματος και Εφαρμογών, Γλώσσες Προγραμματισμού. Ανάπτυξη
Προγράμματος, Διαγράμματα Ροής. Εισαγωγή στη γλώσσα Προγραμματισμού C και C++. Συναρτήσεις Εισόδου/Εξόδου. Μεταβλητές,
σταθερές, Τύποι δεδομένων. Τελεστές, Προτεραιότητα, Αριθμητικά Σφάλματα. Παραστάσεις, Μαθηματικές Συναρτήσεις. Δομές Επιλογής.
Δομές Επανάληψης. Ένθετες Δομές Επανάληψης. Μονοδιάστατοι Πίνακες. Χαρακτήρες και Συμβολοσειρές. Εργαστηριακές Ασκήσεις

Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του θεωρητικού και του εργαστηριακού μέρους μαθήματος προσδοκάται ότι ο φοιτητής:
Θα έχει κατανοήσει τη βασική οργάνωση ενός υπολογιστικού συστήματος.
Να γνωρίζει τη διαδικασία ανάπτυξης εφαρμογών.
Θα είναι σε θέση να κατανοεί και να σχεδιάζει διαγράμματα ροής.
Θα μπορεί να προσδιορίζει την αριθμητική αξία δυαδικών και δεκαεξαδικών αριθμών και να κάνει μετατροπές μεταξύ αριθμητικών συστημάτων
• Θα γνωρίζει και θα είναι εξοικειωμένος με τους βασικούς τύπους δεδομένων της γλώσσας C και C++, τους τελεστές και τις βασικές εντολές για είσοδο/έξοδο δεδομένων μέσω της κονσόλας, τις εντολές ελέγχου και επανάληψης, την οργάνωση και τον χειρισμό δεδομένων σε πίνακες, τις συναρτήσεις χειρισμού χαρακτήρων και θα έχει αποκτήσει την ικανότητα να συνθέτει ο ίδιος προγράμματα.
• Θα έχει την ικανότητα να εντοπίζει και διορθώνει λάθη σε απλά προγράμματα.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Αυτόνομη εργασία.
Ομαδική εργασία.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις, Διαδικτυακή καθοδήγηση. Προβολή Διαφανειών με υπολογιστή
Χρήση υπολογιστών για ανάπτυξη προγραμμάτων
Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Χρήση διαδικτυακών βοηθημάτων διδασκαλίας (moodle/eclass, πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης).
Στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής διδασκαλίας (moodle/eclass) είναι ανεβασμένα: Αναλυτικές Σημειώσεις, Ερωτήσεις Αξιολόγησης, Εκφωνήσεις
Εργαστηριακών Ασκήσεων με αναλυτικές οδηγίες.

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική/ (Αγγλική αν χρειαστεί)
Θεωρητικό Μέρος: Μια τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
Ανάλυση τμημάτων κώδικα
Σύνθεση τμημάτων κώδικα
Ανάπτυξη πλήρων προγραμμάτων
Εργαστηριακό Μέρος: Πρακτική εξέταση σε υπολογιστή στο εργαστήριο όπου αξιολογείται η ικανότητα και επιδεξιότητα του φοιτητή στην ανάπτυξη προγραμμάτων. Παράλληλα γίνεται συνεχής αξιολόγηση των εργαστηριακών ασκήσεων κατά την εκτέλεσή τους. Κριτήρια
αξιολόγησης στην κάθε αξιολόγηση είναι η ορθότητα της λειτουργίας και, δευτερευόντως, η αποτελεσματικότητα του κώδικα.
Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το 80% του βαθμού του θεωρητικού μέρους και από το 20% του βαθμού στο εργαστηριακό μέρος.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η γλώσσα C++ σε βάθος, Ν.Μ. Χατζηγιαννάκης, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2η έκδοση
Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός με τη C++, του R. Lafore, 2006, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2006
Η γλώσσα C σε βάθος, Ν.Μ. Χατζηγιαννάκης, Εκδόσεις Κλειδάριθμος,
C++ Προγραμματισμός, Deitel, Εκδόσεις Γκιούρδας, 2003, ISBN
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Computing in Science & Engineering (co-published by IEEE and AIP)
IEEE Transactions on Computers
IEEE Transactions on Software Engineering
Science of Computer Programming
-Σχετικοί Ιστότοποι:
www.tutorialspoint.com/cprogramming/
http://www.tutorialspoint.com/cplusplus/
http://www.learn-c.org/
http://www.cplusplus.com/

The C++ Tutorial


http://www.cprogramming.com